Media społecznościowe - zalety osobistego kontaktu z klientem

11.06.2020

Globalna pandemia zmieniła dynamikę kontaktów międzyludzkich. Zamiast osobiście wybrać się do sklepu, czy na targi, klienci intensywnie przeszukują sieć, w poszukiwaniu interesujących ich produktów oraz usług. Gdy pojawiają się pytania, a tym samym potrzeba bezpośredniego kontaktu z firmą, coraz chętniej wybierają social media jako metodę pierwszego wyboru. Badania przeprowadzone przez Harvard Business Review wykazały, że aż 33% osób uważa tę metodę za najlepszą, a aż 49% osób, które otrzymały szybką odpowiedź przez media społecznościowe jest skłonnych dokonać zakupu. Bezpośrednia i sprawna komunikacja przyczynia się do odbioru firmy jako profesjonalnej i autentycznie zaangażowanej w pozytywny, zakupowy experience klienta. Poprawia wizerunek, generuje pozytywne komentarze pod produktami i opinie na forach. Nawet zażegnanie sytuacji kryzysowej może nastąpić w krótszym czasie, gdy dynamicznie reagujący przedstawiciel firmy nawiązuje bezpośredni kontakt z rozgoryczonym klientem. Oprócz reagowania na komentarze pod postami i artykułami, ważnym kanałem kontaktu jest facebook'owy messenger, szczególnie wygodnym dla osób młodych, które nie zawsze wybierają kontakt telefoniczny jako preferowaną metodę pierwszego wyboru. Nie zapomnij zatem umieścić na swojej stronie odnośnika do FB i messengera. Koniecznie pamiętaj o sprawnej reakcji na pytania klientów! Liczne badania wykazały, że strategia osobistego kontaktu przedstawiciela firmy podnosi konwersję sprzedażową o znaczący procent, i to zarówno w przypadku małych jak i większych firm. Zastanawiasz się jak to zrobić - najłatwiej i najszybciej? Masz pytania? Napisz do nas, doradzimy, wesprzemy, pomożemy.



pokaż pozostałe informacje ››