23.06.2020
Na przełomie XX i XXI wieku, gdy nie było jeszcze smartphonów - klienci korzystali z serwisów online, w wersjach desktopowych, czyli takich jakie pokazują się nam tylko na komputerach. Po pojawieniu pierwszych komórek, webmasterzy zaczęli tworzyć strony w wersji "lajt", przeznaczone dla użytkowników klasycznych modeli komórek. Ale wraz z pojawieniem się telefonów z ekranami dotykowymi, przyszedł czas na rewolucyjną zmianę podejścia - strona musiała wiernie przypominać to, co klient widział na ekranie komputera. Chodziło o dobry wizerunek marki i profesjonalną identyfikację wizualną. Osiągnięto to w 2010 roku, opracowując zasady projektowania responsywnego, z kilkoma tzw breaking pointami, czyli punktami, w których strona dopasowywała swoją rozdzielczość, inteligentnie odczytując rozmiar ekranu urządzenia, na jakim ją wyświetlano.
Współcześnie większość firm tworzących strony www - proponuje w swojej ofercie równoczesne wykonanie layoutu www pod urządzenia desktopowe, jak i pod urządzenia mobilne, smartphony czy tablety.
Taka strona internetowa pracuje elastycznie - wyglądając korzystnie i profesjonalnie pod każdą rozdzielczością.
RWD stał się obecnie nowym wyznacznikiem standardu, krokiem w stronę przyjemniejszego i bardziej komfortowego user experience dla odwiedzających strony i serwisy firmowe. Zamawiając stronę internetową dla swojej firmy, warto o tym pamiętać!